reklama

Si báseň

Tisíc a jedna báseň  (posledná!)

Písmo: A- | A+
Diskusia  (19)

Si pocit z dobre vykonanej práce
si ako nádej
svetlo majáka keď už viacej
more je len obyčajná slaná voda
Si ako let vtáka, si nesloboda
si teplo rozjasnených chvíľ
Si toľko krokov v púšti
a toľko neschodených míľ
si vôbec v očiach otáznik
Si odpoveď, ktorú neobjavil nik
si vášeň čo pod povrchom drieme
si rovnobežka, si poludník
nová svetová strana Zeme
ešte teplej, vriacej
Si maják, si svetlo
si báseň

Si pocit z dobre vykonanej práce



 Báseň spred 2 rokov:  Predsavzatie tínedžera
 Báseň pred rokom: Kolotoč v bruchu


-----------------------------------------------------
 K O N I E C (ale čo je to koniec?)
-----------------------------------------------------


 Dnes prvým dňom začína jar. A končí moja básnická odysea na blogosfére SME. Aspoň na čas... Tisíc a jeden nocí je fakt dosť. Záberom cez 4 roky (2008-2011) som odolával manželkiným nočným otázkam "Čo nejdeš spať? Je polnoc!" len aby som dotvoril vhodný rým, obraz, myšlienku... Najskôr som dával čo sa v šuflíkoch hromadilo vyše 20 rokov a potom som "dostal slinu" a vznikali nové a nové veci. Neviem či dobré. To je na vás. Niektoré z nich možno ešte mierne prerobím, pretitulkujem, na ďalších zas nechcem a nebudem meniť nič! Nebyť tohto časopriestoru - SME a môj "exil" v cudzine - a VAŠEJ podpory (vraj každé ráno Novak ku káve...), nové básne za posledné 3-4 roky by zrejme nevznikali. Osobne by mi to bolo ľúto.
 Raz sa ma niekto pýtal, či je toto slovenský rekord? 1001 nocí s básňou, každý deň nová a iná na blogu... Netuším, neviem, ale asi nie, lebo poézia väčšinou neláme rekordy verejnosti, takže asi nie. Ale chcem sa Vám všetkým poďakovať. Za kliky, odozvy, opravy, maily, postrehy, výčitky (áno, aj) úsmevy a u mnohých aj dlhodobú vernosť. Prosto úžas! Posúva to ďalej.
 Takže končím. Básňou o básni. O tvorivosti. Ale aj naďalej budem sledovať kto čo a ako píše (mám tu svojich favoritov!), nešetriť karmou a možno sa teraz už aj kriticky viac rozpíšem pod vaše dielka. Možno.
 Peknú jar a múzy s vami!
 Dočítania mes amies et mes amis! :-)





Jaromír Novak

Jaromír Novak

Bloger 
  • Počet článkov:  1 024
  •  | 
  • Páči sa:  14x

spravodajca TASR v Bruseli Zoznam autorových rubrík:  rýmovanévoľnobeh na voľnoveršpoEROtikaminiatúrkysonetyrondeltrioletkyhaikupoetika hrouDievčatkoNEPRESNÝ VESMÍRdetipredetipredetipre

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu